A húsvéti szezon tanulságai

Az idei húsvét meglehetősen korán érkezett. Alig hevertük ki a farsangi szezont, máris a csoki nyuszik, tojások, sütemény alapanyagok bűvöletében találtuk magunkat. Bár a hagyományok egyre inkább háttérbe szorulnak, a húsvéti édességek forgalmán ez nem mutatkozik meg . “Egyértelműen látszik , hogy a minőségi tejcsokoládés termékek forgalma ebben az időszakban is egyre nagyobb teret hódít. “- mondta el  Temesi Éva a Next Unio szezon árukért felelős beszerzője. Meglátása szerint a hagyományos húsvéti nyuszik és tojások mellett egyre inkább terjedőben vannak a húsvéti csomagolásba bújtatott ostyák, nyalókák, drazsék hiszen közel 100%-al nőtt ezen édességek forgalma. A speciálisan szezonális termékekre szakosodott gyártók közül az tudott jobban érvényesülni, aki alacsonyabb árszinten tudta biztosítani a termékek értékesítését, ez közel 20%-os növekedést jelentett a “diszkont” termékek piacán. A tejcsokoládék piacán jellemzően kevésbé számít az ár, itt a prémium termékek kelendőbbek. A tejbevonók vásárlói viszont jelentősen árérzékenyek, ők jellemzően az olcsóbb terméket keresik. A háziasszonyok újítottak a receptfüzeten és a bevonatos sütemények helyett egyéb akár útravalónak is megfelelő süteményt sütöttek, hiszen a tortabevonók és tortadarák forgalma változatlan maradt nagykereskedelmi szinten, viszont az egyéb sütemény alapanyagok például a kakaó forgalma nőtt.
(Az adatok és információk a Next Unio forgalmi adatain alapulnak. Következtetéseink kizárólag ezen információk mentén születtek)